Öppet köp

Du har alltid 14dagars öppet köp från det att du har hämtat ut varan, förutsatt att varan är oanvänd och att alla lappar sitter kvar på plagget. Varan ska skickas tillbaka i originalförpackning. Öppet köp gäller inte för bad och underkläder.

Byte eller retur

Vid byte eller retur av varor betalar du returfrakten. Uppge returorsaken när paketet ska skickas tillbaka. Vid reklamation, skada eller felleverans återbetalar vi fraktkostnaden plus det varan har kostat. Obs! Skicka din retur till Nicco Storgatan 36, 30243 Halmstad

Konsumentköplagen

Denna text är hämtad från konsumentverkets sida:

Ångerrätt- 14dagar inom Sverige

När du som konsument handlar i en affär har du ingen laglig rätt att ångra köpet. Om du däremot köper något på postorder, via telefon, internet eller vid hemförsäljning har du 14 dagars ångerrätt inom Sverige.
Genom distansavtalslagen, som började gälla år 2000, har du fått ett stärkt konsumentskydd vid så kallade distansavtal och hemförsäljningsavtal. Lagen innehåller bland annat krav på att näringsidkaren ska ge information om konsumentens ångerrätt.

Distansavtal

Om du köper en vara på postorder eller via telefon eller Internet, har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att inom 14 dagar ångra köpet. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast och senast inom 30 dagar, betala tillbaka det du har betalat.Ångerfristen börjar löpa den dag du har tagit emot en vara, och när det gäller en tjänst den dag avtalet om tjänsten träffades.

Ångerfristen börjar dock inte löpa förrän du fått den informationen som säljaren enligt lag är skyldig att ge dig. Du har bland annat rätt att få information om din ångerrätt.
Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Näringsidkaren ska alltid betala returfrakten av så kallade ersättningsvaror.
Om näringsidkaren inte hämtar materialet eller varan eller fullgör hela sin betalningsskyldighet inom tre månader från den dag då ångerfristen börjar löpa, får du behålla varan eller materialet utan att betala något.


Leveransskyldighet

Näringsidkaren ska lämna varan eller om det är en tjänst, avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag då du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala en annan skälig tidsgräns för leveransen.
Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig, så har du rätt att häva avtalet. Om den vara du köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen.
Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.